Tag(s):
Vereniging
Op 24 juni 2025 vierde de Vereniging van Waterbouwers haar 90-jarig jubileum. Tijdens deze feestelijke mijlpaal werd de nieuwe visuele identiteit van de vereniging gepresenteerd: een eigentijdse stijl die staat voor een constructieve, vooruitstrevende, deskundige, betrouwbare en leidende vereniging. ”De vereniging is al 90 jaar oud, maar nog steeds relevant. Met de opgaven op het gebied van waterveiligheid en klimaatadaptatie is en blijft de Vereniging van Waterbouwers een belangrijke gesprekspartner. Daarbij past een sterke identiteit die herkenbaar en zichtbaar is”, aldus Andrea Vollebregt, directeur van de Vereniging van Waterbouwers.
Op 24 juni 2025 vierde de Vereniging van Waterbouwers haar 90-jarig jubileum. Tijdens deze feestelijke mijlpaal werd de nieuwe visuele identiteit van de vereniging gepresenteerd: een eigentijdse stijl die staat voor een constructieve, vooruitstrevende, deskundige, betrouwbare en leidende vereniging. ”De vereniging is al 90 jaar oud, maar nog steeds relevant. Met de opgaven op het gebied van waterveiligheid en klimaatadaptatie is en blijft de Vereniging van Waterbouwers een belangrijke gesprekspartner. Daarbij past een sterke identiteit die herkenbaar en zichtbaar is”, aldus Andrea Vollebregt, directeur van de Vereniging van Waterbouwers.
Verbinding
Het vernieuwde logo vormt het hart van deze identiteit en staat symbool voor verbinding. “Het verbeeldt hoe de Vereniging van Waterbouwers haar leden met elkaar verbindt, maar ook de brug slaat naar politiek, industrie en maatschappij. Het is daarnaast een visuele vertaling van de plek die de waterbouw letterlijk inneemt bij projecten: tussen land en water.”
Zichtbaarder
“We gaan de visuele identiteit de komende weken stapsgewijs doorvoeren in al onze middelen. De komende maanden zal de nieuwe stijl dus steeds nadrukkelijker te zien zijn in alle uitingen van de vereniging”, aldus Vollebregt. “We zijn trots dat we met deze identiteit de verbindende kracht en leidende rol als werkgeversvereniging in de waterbouw nog beter zichtbaar kunnen maken. Er bestaat tenslotte geen land zonder waterbouwers!”
Het logo is onder vermelding van doel van gebruik op te vragen bij Catelijne Hopmans - Communicatie Adviseur (E: c.hopmans@waterbouwers.nl)